divendres, 28 de març del 2008

The Waiheke Vineyard

Avui hem fet un tast de vi al Campus! I no només això, si no que n'hi haurà un cada mes! :-) Dos vins blancs, dos vins negres, cervesa i altres begudes acompanyades de formatge francès perquè la gent del petit Campus de Tamaki es conegui entre sí. Una idea excel·lent que ve patrocinada cada mes per un departament diferent. La Universitat té un grup que investiga la vinya i tenen plantacions pròpies a l'illa de Waiheke.

No m'he atrevit a provar els negres (red) però el Chardonnay, el meu vi blanc preferit, era prou bo, molt afruitat però no a la europea si no més aviat a la polinèsia, és a dir gustos tropicals... La experiència ha estat prou interessant, he conegut a molta gent dels altres departaments i he estat parlant una bona estona amb la responsable d'informàtica (tenim IPv6!) del meu departament sobre Austràlia i els fluxos migratoris que hi ha entre NZ i Austràlia. Es veu que la majoria de gent ve a NZ com a pasarel·la per emigrar a Austràlia perquè allà hi ha més oportunitats. No obstant, ella, que és australiana, va fer el camí a la inversa perquè considera que el nivell de vida és millor aquí. Bronwyn nascuda a l'estat de Victoria m'explica que Melbourne i Sydney s'han convertit en ciutats massa grans com per tenir un certa qualitat de vida. Em pregunto què passarà amb Barcelona. Emocionada, m'explica les seves vivències a Barcelona quan hi va anar amb el seu marit. Gaudí i Les Rambles són, un cop més, els que romanen en la memòria dels turistes...


Ja tinc les vacances reservades per al proper mid-semester break! Vacances a mig quadrimestre per la cara, doncs sí! A veure quan tenim això a Espanya... Com que encara no he cobrat ni un duro de les beques i m'estan a punt de fer fora del país perquè no tinc diners, he decidit explorar la illa del Nord. Volaré fins a Wellington, després aniré pujant fins a Napier i després Rotorua, ja aprop de Auckland. Parlant de diners, hi ha coses que continuo sense entendre... M'he comprat 3 parells de sabates per 50 EUR! I no són d'aquestes que et poses i al dia següent has d'anar al metge o a comprar-ne unes altres, vull dir que són de marques conegudes! Investigant una mica aquesta qüestió, el meu savi professor, m'ha explicat que efectivament els xinesos --Clooney: who else?-- no prenen el pèl als kiwis tant com als europeus, és a dir, aquí el marge en lloc de ser del 300% és del 100-150%. Fent els càlculs, una sabata surt a 8,33 EUR amb un marge del 100%, cost de producció per sota dels 4 EUR... I a Espanya pagaríem com a mínim 20 EUR per cada sabata!

A part de tot això, avui he conegut al meu nou company de planta, en Reza, que és iraní i està fent el doctorat en Civil Engineering, hem parlat una mica de wavelets! Un dia faré un mapa indicant d'on és tota la gent de la Residència, posaré bibliografia, una tapa maca i li diré Master Thesis... ;-) Realment això de conèixer gent de Zàmbia, Zimbabwe, Iran i Aràbia Saudita, entre molts d'altres, no ho hagués dit mai! Avui he aprés les relacions que hi ha entre Azerbaitjan i Iran i les diferents llengües que es parlen... Ja només falta que vingui l'última noia de Japó i el pod estarà complert! Demà excursió a Rangitoto Island per segona vegada!