dilluns, 3 de març del 2008

Canberra, ACT



Ja és dia 4 i ara torno cap a Sydney. Ja en tinc ganes de tornar a passejar pel port i visitar la Opera House...

Canberra ha estat una visita sobretot cultural, he après un munt de coses sobre la cultura i la història australianes. He visitat el Parlament, el Tribunal Superior de Justicia, la Biblioteca Nacional, el Museu Nacional d'Austràlia, la Galeria Nacional...

Les entrades són gairebé sempre gratuïtes i sempre que he pogut, m'he apuntat als tours que organitzen... Lo millor de Canberra són les vistes, el llac, els boscos... Ahir vaig llogar una bicicleta d'aquí del alberg i vaig anar a donar un tomb amb la bicicleta... Hi ha més carril bici que en tota Barcelona i estem parlant d'una ciutat de 400.000 habitants on el trànsit del centre és menor que el de Tàrrega...

Vam pujar, amb la meva amiga Ruwanthie (aviat penjaré alguna fotografia, I promise) a la Telstra Tower (vindria a ser com la torre de Collserola però és més alta) i vaig quedar bocabadat de les vistes sobre la ciutat...

La ciutat és bastant cara però he sobreviscut bastant bé gràcies als meus amics els xinesos que, no sé encara ben bé com, sempre estan a tot arreu...

L'anglès australià és fàcil d'entendre, s'assembla més al britànic que a l'americà i tenen coses molt curioses com per exemple diuen again forçant la "i" o diuen consume fent la "s" com una "sh". De totes formes, la barreja d'accents és impressionant i és molt fàcil fer-se entendre sobretot perquè sempre estan disposats a ajudar-te, inclús quan no ho has demanat... Em va venir una noia, yo to' perdío mirando el mapa, i em diu "You look lost, aren't ya?"... Hahaha, "Yep, you got me!"... De seguida em va indicar on estava i quin era el meu camí...

La Universitat Nacional d'Austràlia (ANU) és un Campus que vindria a ser com 20 vegades el nostre petit Campus Nord amb un riu propi, carrers, interminables edificis, parcs...

Se m'acaba el temps (3 EUR/hora) així que desitjar molta sort a aquells que presenten projectes! Ja tinc ganes d'arribar a NZ i explicar-vos coses sobre el meu Campus! Petons!