dijous, 6 de març del 2008

The Blue Mountains



M'he llevat a les 6.45 per esmorzar i agafar el tren cap a Katoomba, una població a l'oest de Sydney que és el punt de partida de les excursions al Parc Nacional de les Montanyes Blaves. Es diuen així perquè estan immerses en una selva (Cool Rainforest) on predomina l'eucaliptus. Aquest arbre deixa anar un oli que barrejat amb l'aire dóna una tonalitat blava al paisatge com veureu en les fotografies.

La intenció era fer algun trosset de hiking però he acabat amb fang fins als genolls i caminant més de 6 hores amb un paisatge espectacular i un clima d'estiu suau. He trobat catalans i espanyols i uns quants enginys tecnològics com ara un trenet-cremallera que puja pendents de 52º (jo pensava que me la fotia) i un telefèric amb el terra transparent passant per sobre d'una cascada de més de 250m.

De tornada a Sydney he passat per una pastisseria del poble del costat (amb tanta caminata resulta que he anat a parar al poble del costat, anomenat Leura) i per una vegada en tot el viatge he comprat una pizza, un roll i un pastís de poma per AU$6.50! Estaven boníssims!

Dos hores de tren i tornem cap a Central. Ara que ja em conec la ciutat, demà toca deixar-la! És el meu últim dia a Austràlia i només tinc que desitjos de tornar a començar, és un continent sencer per explorar! Avui m'han explicat una ruta per visitar Austràlia que és molt interessant. Es tracta d'anar fins a Sud-Àfrica i d'allà saltar a Perth (extrem occidental). La pròxima vegada tocarà visitar Melbourne, Perth i Darwin!

Demà és el gran dia, demà salto a Nova Zelanda i m'instal·laré a la meva nova habitació amb balconet. M'han dit, la gent de per aquí, que Auckland és preciòs i ja tinc ganes de veure el que serà casa meva durant els pròxims nou mesos. Jo només faig que escriure i espero més comentaris i correus!! Gent rancia!! És conya, no us talleu a preguntar coses, enfotre-se'n de mi (això es pot escriure? hahaha), de les meves fotos o qualsevol altra cosa! Com diuen aquí... "NO WORRIES!". Cada dia que passa els entenc millor l'anglès i cada dia que passa (more and more) me n'adono de que no el parlaré mai bé... Petons!

2 comentaris:

Jordi Pont ha dit...

Quina passada Pau!
Com vols que posem comentaris?
Les nostres monòtones i avorrides vides no donen per comentaris a l'alçada de les circumstàncies...
(OK, no generalitzem...)
Per cert, en vista de les fotos, em sembla que no hagués pujat al trenet aquell (sembla el Space Mountain d'EuroDisney)!

Gini ha dit...

Hola Pauet!
Quina enveja la teva aventura per Australia i NZ...be, jo tampoc em puc queixar :-)
Segueix amb el blog, que aixi tots ens sentim una mica mes aventurers!
I per cert, tu tambe pots deixar comentaris al meu blog, eh?
Ginie