divendres, 18 d’abril del 2008

Napier, the reborn city & Hawke's Bay

Ja estic a casa! No us creureu com m'han rebut a la ciutat, han llençat focs artificials per donar-me la benvinguda! La veritat és que des de la planta 12 hem tingut una bona vista de tot plegat! En realitat, es tracta de l'inici del NZ International Comedy Festival. És a dir, que he arribat just a temps! :-P

Ja he penjat les fotos de tot el viatge! Només em queda per comentar una mica la ciutat de Napier. Napier i Hastings són les ciutats més importants de la costa est de l'illa del Nord. Famoses per la seva producció vinícola i les seves condicions mediterranies, produeixen l'1% mundial del vi i contribueixen de manera clau en les exportacions del país.



Napier, a part, és famosa també com a ciutat que va refer-se de les cendres d'un terratrèmol que va deixar la ciutat completament destrossada el 1931. Val la pena que vegeu les fotos abans-després. Van decidir recomençar de zero i ja posats, fer-ho amb estil. Les corrents modernistes de l'època, concretament la que a posteriori es diria Art-Déco és la que predomina, encara avui en dia en la ciutat. El més curiós de tot és que el terratrèmol va aixecar el nivell de la terra 2.7 metres i va fer guanyar a la ciutat una porció de terreny considerable on avui en dia es troba l'aeroport.



Hawke's Bay és la California de NZ o el nostre Penedès. Plena de vinyes, els productors neozelandesos cultiven tota classe de vins blancs, negres i dolços. Què millor per comprovar-ho que fer un tast de 32 vins en 4 wineries diferents? Això mateix em vaig preguntar jo, així que, irònicament, he començat a aprendre de vins a NZ. Alguns coneixen de l'existència d'una remota regió anomenada Catalonia on es cultiven bons vins però els millors vins aquí són els Francesos i Argentins. Clar que després de 32 vins, un comença a no saber ni on se troba...

El viatge ha estat fantàstic i tot i ser la tardor, he tingut molta sort amb el temps. Així que estic molt content! Ara toca treballar una mica tot i que demà fem una barbacoa a la terrassa del nostre pod! See you!

1 comentari:

Esther Nadal ha dit...

Ostras q petit és el món!!! No sabia q l'any passat hagués anat tan lluny!! Jo vaig arribar a Hastings amb només hora i mitja i no veia el món del revés!!! Jajajaja!!!
Ho he hagut de llegir dues vegades pq no em podia creure q d'un punta a l'altra de món hi hagués dos pobles amb el mateix nom i a més a més costaners!!!
Molts petonets i vigila amb el vi!!!