dijous, 24 d’abril del 2008

ANZAC's day


Avui ha estat un dia especialment emotiu a NZ i Austràlia, el dia d'ANZAC. Entre les diferents festivitats que comparteixen ambdós països, com ara l'aniversari de la Reina de la Commonwealth (Queen's birthday), la d'avui va unir forces i va crear llaços entre els australians i els neozelandesos. El dia 25 d'abril del 1915, un de cada quatre soldats que servien a Gallipoli (Turquia) com a part del British Empire van perdre la vida i en total es calcula que van morir més de 131.000 homes. NZ va ser el país que més vides pa perdre per habitant. El símbol que s'utilitza per aquesta efemèride és la rosella o red poppy.



Des de llavors, cada 25 d'abril es celebra un acte de commemoració abans de l'albada on els veterans i les autoritats recorden les vides que es van perdre. Llevats a les 4.30 am del matí, hem fet cap a Auckland Domain, just davant del museu, i a les 5.30 am ha començat la cerimònia on s'han llegit discursos breus explicant la història i els mals de la guerra i s'han cantat diferents tonades militars i nacionals tant en maori com en anglès. Ha estat molt emotiu, touching, veure a tota aquesta gent agrupada al voltant de la plaça cantant a ple pulmó. La matinada ha valgut la pena.

Ahir vaig supervisar el meu primer examen, quins nervis vaig passar! Em sembla que ho estava passant pitjor jo que els alumnes que feien l'examen (de l'assignatura que vindria a ser AriSO1). Pujaré més fotos ben aviat. Espero que estigueu bé, moltes gràcies pels vostres correus, em donen forces! No deixeu d'enviar-me observacions i comentaris encara que siguin insults en forma de tubèrculs! ;-)

2 comentaris:

Gizmo ha dit...

NICE Blog :)

Mireia ha dit...

Doncs a Itàlia avui celebren el dia de l'alliberació de l'Itàlia. No he vist cap acte de l'estil del que has descrit, però al vespre fan alguns concerts en diversos parcs. La qüestió és que avui no tenia classe i tot estava tancat.
Records des de Roma!